Microsoft styrker søgeværktøj

MediaWatch

Giganten vil ikke længere blande annoncer med frie søgeresultater - et nyt træk, der i følge Microsoft vil give selskabets søgemaskine den samme kvalitet som Googles søgninger.

Beslutningen om at udelukke betalte reklamer fra søgningerne er en af flere forbedringer, Microsoft indfører for at tiltrække flere kunder til selskabets søgemaskine.

Microsoft vil samtidig tilbyde en søgeside, der er nem at bruge og hurtig at downloade i modsætning til Googles hovedside.

Selskabet oplyser også, at dets udviklere har udviklet en ny algoritme til søgning, som skal bruges i selskabets nye søgemaskine-generation.

Den aktuelle søgefunktion hos Microsoft er udviklet af en tredjepart.

Det nye skridt understreger den voldsomme kamp om mellem de amerikanske internetgiganter om at styre handel og annoncering på nettet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu