Speednames: Kortsigtede netstrategier

MediaWatch

Det vurderer Speednames på baggrund af en analyse, som firmaet selv har foretaget.

Administrerende direktør i Speednames Business Mogens Nielsen siger:

"Vi har gennemført en analyse af omkring 1.000 virksomheder, der viser, at hovedparten ikke har sikret sig deres egen netadresse til mange af de europæiske eksportmarkeder."

"Det er tankevækkende, når EU-fællesskabet netop har optaget 10 nye lande, som på den måde er rykket et skridt nærmere Danmark."

Af en international undersøgelse, som eMarketer står bag, fremgår det, at de europæiske forbrugere i stigende grad forventer at finde information om produkter og virksomheder på internettet på deres egne sprog og ikke på engelsk.

Undersøgelsen viser desuden, at 50 procent af de europæiske hjemmesider i 2005 vil have information på andre sprog end engelsk

"Tendensen er ikke til at komme udenom. Der kommer stadig flere brugere på nettet, som ikke har engelsk som modersmål, og de stiller krav om et lokalt tilpasset indhold," fortæller Mogens Nielsen.

Speednames' analyse viser, at de danske eksportvirksomheder typisk har registreret lokale netadresser i Tyskland foruden den danske netadresse.

Derefter følger England, Sverige, Holland og Italien, men kun ganske få har altså registreret deres netadresser i de nye EU-lande.

Speednames A/S er en af Europas førende udbydere i beskyttelse af virksomheders immaterielle rettigheder på internettet ved global registrering, administration og overvågning af domænenavne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu