Egmont/TV 2: Samarbejde om teenagere

MediaWatch

Det nye redaktionele samarbejde fokuserer på en fælles målgruppe på 400.000 piger og drenge.

Baseret på TV 2's ungdomsprogram "Rundfunk" udsender Egmont serieforlaget fra den 15. april det nye månedsmagasin "Rundfunk Mag".

Bladet releaterer til såvel tv-programmet som til udsendelsens website, der er en af landets største ungdomsportaelr.

Samarbejdet vil blandt andet udmønte sig i, at de forskellige medier vil have fælles redaktionsmøder.

Ungdomsbladet vil dog også skabe sin egen position i forhold til de elektroniske medier, og satse på læsernes interne relationer:

Sex, følelser, og kærlighed - uden omsvøb. Kodeordet for behandlingen af de forskellige temaer bliver humor.

"På redaktionerne er vi drevet af at vi ikke vil opdrage, men oplyse og underholde målgruppen, så de bedre kan træffe deres eget valg."

Siger redaktionschef Louise Stenbjerre fra Egmont Serieforlaget.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu