Google ind på kinesisk annonce-marked

MediaWatch

Den ny service, AdWords, vil eksistere i to kinesiske dialekter, skriver CNet News.

AdWords lader annoncørerne byde på annoncepladser på sider, der er linket til keyword-forespørgsler på søgemaskinen.

Annoncerne vil automatisk komme frem, når der bliver søgt på det valgte ord.

Strategien med sådanne søge-annoncer har vist sig at have potentiale i Kina, hvorfor Google nu også bevæger sig ind på markedet her.

Kinas største portal, Sohu.com, fremviste i sidste uge et regnskab med indtægter blot fra annoncesalg for fjerde kvartal på 9,5 millioner dollar.

Indtægterne kommer for en stor dels vedkommende fra sponsorerede søgelister, i stil med annonceringen på Google.

Google selv har på nuværende tidspunkt sider på 180 sprog, og har annoncer på 16 sprog, og altså nu også kinesisk.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu