Kvinder løfter computerspil-salg

MediaWatch

Spilbranchen melder om en vækst i forhold til sidste år på 25-30 procent, meddeler Multimedieforeningen.

Julesalget udgør næsten halvdelen af det samlede salg af spil og konsoller, såsom Xbox, Gamecube og Playstation.

Grunden til, at spilindustrien vinder frem er, at det ikke længere kun er børn og teenagedrenge, der spiller.

Gennemsnitsalderen er 29 år, og fire ud af ti af computerspillerne er ifølge Multimedieforeningen faktisk kvinder.

"Mange er efterhånden vokset op med computerspil, og de fortsætter med at spille nu, hvor de er blevet voksne," siger Calus Due, der er formand for Multimedieforeningen.

Et af de populære spil, der især henvender sig til kvinder, er The Sims, der går ud på at skabe en virtuel familie.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu