Danske virksomheder bagud på nettet

MediaWatch

I en stor undersøgelse har 4.300 virksomheder svaret på spørgsmål om, hvordan de bruger internet, skriver NyTeknik.

De svenske virksomheder følger lige i hælene på de finske virksomheder, mens de danske og de norske sækker bagud i brugen af nettet.

Virksomhederne har svaret på spørgsmål - ikke bare om e-handel. men også om hvordan de bruger nettet til Markedsføring og til intern information og rekruttering.

Finnerne er bedst på markedsføring og salg, hvilket ifølge bladet skyldes at afdelingerne selv hare ansvaret for internettet.

Undersøgelsen viser samtidig, at industri-foretagender ikke er så internet-vilde.

Kun en tredjedel af denne type virksomheder mener, at muligheden for at gøre forretninger over nettet er vigtig for virksomheden.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu