Kommerciel radio mister lyttere

MediaWatch

Tal fra Gallup viser, at den gennemsnitlige dansker hører radio ca. 21 timer om ugen, mens det tilsvarende tal i 3. kvartal 2001 var mere end 24 timer.

Da to nye radiokanaler fra Sky og Talpa lanceres på lørdag den 15. november, og hele branchen håber på et øget reklameforbrug på kommerciel radio, er denne tendens selvfølgelig uheldig, siger business development director Kim Angel fra mediebureauet Mediaedge:CIA til Børsens Mediemarked.

Henrik Knaack, direktør for The Voice, mener ikke, der er grund til stor bekymring, og glæder sig til gengæld over en nært forestående tilladelse til forøget sendestyrke, som vil give bedre kvalitet. SBS Radio har i dag valgt at lukke Radio Uptown og styrke The Voice.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu