3-succes med problemer

MediaWatch

Sådan lyder dommen fra flere eksperter om teleselskabet 3, der går i luften mandag efter to års forberedelse, skriver Jyllands-Posten.

"Det er svært at se, hvordan 3 skal få økonomien til at hænge sammen," siger John Strand fra Strand Consulting til avisen.

Der er flere problemer i forbindelse med 3G.

For det første har markedet ændret sig siden 3 købte sin 3G-licens i 2001. Der er priskrig på telefoni, og danskerne er blevet vænnet til billige mobiltelefoner efter store tilskud fra teleselskaberne.

For det andet aner flertallet af danskere ikke, hvad 3G er, og hvordan det adskiller sig fra brugen af mobiltelefoner, som vi ser det i dag.

Til slut angribes 3s prispolitik.

Alle 3s servicer tilbydes i specielle prispakker, der gør det svært for kunderne at gennemskue, hvad de får for pengene.

John Strand er heller ikke i tvivl om, at 3 meget snart vil blive nødt til at sætte priserne på pakkerne ned, en betragtning, der ikke møder direkte modstand hos 3s danske direktør Christian Jørgensen.

Han siger til avisen, at han er parat til at reagere hurtigt, hvis konkurrenterne går til angreb.

I Sverige gik 3 i luften i maj i år, men selskabet har ikke formået at bide sig fast. Indtil videre har selskabet kun fået 10.000 kunder, på trods af store prisfald.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu