Sony Ericsson vejrer morgenluft

MediaWatch

I de sidste tre måneder af 2002 sprængte T100 forventede forsendelser og selskabets markedsandel steg til 6 pct. for fjerde kvartal fra 5,4 pct. i andet kvartal, ifølge Reuters.

“Vi har solgt et betydeligt antal af T100 på verdensplan, med forsendelser, der gik 42 pct. op fra tredje til fjerde kvartal,” udtaler Kazuo Nakai, direktør og øverste chef for Sony Ericsson's asiatiske afdeling til Reuters.

Han fortsætter:

“T100 var et øjeblikkeligt hit efter dens lancering i november.”

T100 var rettet mod de unge med et smart design og flere servicer, blandt andet lyd-og billedanimationer og SMS.

Tirsdag præsenterede selskabet verden over blandt andet den nye T610-model, der har integreret digitalt kamera og farveskærm.

Analytikere har tidligere vurderet, at Sony Ericsson snart behøver en gedigen succes på mobilmarkedet for at vende en katastrofal økonomisk udvikling til det bedre.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu