Forbrugerombudsmanden på tilbagetog

MediaWatch

Forbrugerombudsmanden udtalte i løbet af ugen, at han var imod visse former for internetreklamer, og det blev af internetbranchen udlagt som om, at han ville forbyde reklamer på nettet. Det skriver Netavisen Infopaq.

- Forbrugerombudsmanden har ikke fundet grundlag for at mene, at hverken almindelige pop-up-reklamer, reklamer der fylder hele skærmbilledet, eller andre typer af reklamer i udgangspunktet kan anses for ulovlige, selv om forbrugerne måtte finde reklamerne irriterende, - hedder det i en udtalelse fredag.

Forbrugerombudsmanden fastholder dog, at "at reklamerne ikke må være urimeligt påtrængende," men at vurderingen må bygge på en konkret vurdering.

Torsdag langede Martin Thorborg, Jubii, hårdt ud efter Forbruger-ombudsmanden og beskyldte ham for at lave "forfejlet forbrugerbeskyttelse."

- Det er ganske enkelt helt forfejlet brugerbeskyttelse. Bliver disse tåbeligheder til lov, så skaber man et A og et B-hold.

Hvis man fratager os vore annoncemuligheder, så har seriøse indholdsleverandører ingen anden mulighed end at indføre fuldstændig brugerbetaling, - sagde Martin Thorborg torsdag.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu