Sony sponsor for Det Kongelige Teater

MediaWatch

Det er ikke første gang Sony har haft sponsor-aftaler med kulturelle institutioner i Danmark.

Også Statens Museum for Kunst og Kunstindustrimuseet har haft en lignende aftale med Sony.

Sponsoratet skal ses som en forlængelse af virksomhedens kulturelle engagement.

Den tekniske del af scenekunsten er inde i en vældig teknisk udvikling, hvor det kan blive frugtbart for teatret at kunne gøre brug af Sonys produktprogram.

Og Sony får så samtidig muligheden for at afprøve og teste nye produkter i forbindelse med aftalen.

"Med sponsoraftalen får vi således ikke blot en leverandør men også en samarbejdspartner, som det vil være naturligt at involvere i mange projekter,” siger teaterchefen, Michael Christiansen i en pressemeddelelse.

Teatret har de seneste år haft et lignende samarbejde med Martin Professional, som har brugt teatrets ekspertise til at afprøve udvikling af nye støjfrie lamper.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu