Netaviser bør tænke mere langsigtet

MediaWatch

I fjor var det næsten ingen netaviser i Norge som tjente penge, og Terje Rasmussen tror ikke dette vil ændre sig væsentligt i den nærmeste fremtid. Det skriver Propaganda.

De norske netaviser og portaler tabte godt én milliard kroner i 2001, og det internetbaserede annoncemarked vil næppe opleve et opsving på kort sigt.

- Netaviserne må tænke langsigtet. Derfor må der først og fremmest op-arbejdes en niche, hvor man er førende, så det bliver muligt at tage sig af det vigtigste segment - læserne, siger Rasmussen.

Den norske medieprofessor tror også på at netaviser, som har en papiravis i ryggen, vil klare sig bedre, og vinde kampen om annoncemarkedet.

Omvendt har han meget lidt tro på at abonnementsløsninger er vejen frem for netaviserne, da det er dumdristigt at tage betaling for noget folk er vant til at få gratis.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu