Norge: Kritik af aggressive pop-ups

MediaWatch

Ifølge Digitoday har Forbrukerombudet (det norske modstykke til Forbrugerombudsmanden red.) derfor i samarbejde med branche-organisationen for interaktiv markedsføring, INMA, udsendt et sæt retningslinjer for internetannoncering i Norge.

Terje Gaupseth, chef for INMA er enig i kritikken af netkampagnerne og oplyser at TV2 som medlem af organisationen er blevet gjort opmærksom på problemerne.

TV2 undskylder sig med at man har haft tekniske problemer - en forklaring Gaupseth ikke er afvisende overfor.

Den norske Forbrugerombudsmand, Bjørn Erik Thon, har mandat til at gribe ind over for reklamer, som bryder de gældende retningslinjer. Men han ønsker imidlertid at afvente eventuelle reaktioner til markedet har tilpasset sig.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu