Dansk e-handel med stort potentiale

MediaWatch

- Samlet er det imidlertid ikke urealistisk, at e-handlen i Danmark, der i 2002 ventes at udgøre cirka 20 milliarder kroner, over en årrække kan 20-30-dobles, - vurderer styrelsen ifølge Netavisen Infopaq.

Styrelsen peger dog på, at de danske virksomheders e-handel til forbrugerne (B2C) har været i kraftig vækst, mens salg til andre virksomheder (B2B) efter en kraftig vækst i de foregående år synes at være stagneret i 2001.

Der er gode perspektiver i e-handel - en høj produktivitet, skarp konkur-rence og helt nye forretningsmuligheder.

Og faktisk er Danmark placeret i den pæne ende internationalt med forudsætninger for at komme i front, mener Konkurrencestyrelsen, der dog klager over, at priserne på nettet generelt set endnu ikke er lavere end i fysiske butikker.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu