B&O foretrækker derfor at beskytte varemærket i stedet for at udvikle en ny forretningsmodel over Internettet, hvor tanken var at sende film og musik. Det skriver Politiken.
Finansdirektør Peter Thostrup siger, at det ikke er over Internettet, at B&O skal tjene sine penge.
Man vil udelukkende bruge nettet til at kommunikere med forhandlere og leverandører - og altså ikke forbrugerne.
Del artikel
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.
Kilder og kommentator peger især på ét opsigtsvækkende interview med Jørgen Ejbøl som kimen til ændringerne fredag, der efterlader ubesvarede spørgsmål om, hvad der nu skal ske i JP/Politikens Hus.
Den nye fungerende formand i koncernbestyrelsen har siddet med om bordet siden 2022. Forinden da var han i 15 år en del af toppen i mediekoncernen Schibsted.
Det er ikke kun koncernbestyrelsen, som den tidligere forsvarsgeneral forlader. Også bestyrelseskredsen i Jyllands-Postens Fond, der er en af de to ejerfonde, træder han ud af.