Vækst i mobilsalget

MediaWatch

Mindre støtte fra mobilselskaberne og manglen på tekniske nyheder var grunden til et fald i salget af mobiltelefoner på tre procent i 2001.

Men nye muligheder, farveskærme og hurtigere adgang til internet vil efter en træg start på 2002 sætte gang i salget igen, skriver analysebureauet Gartner, der dog ikke vil komme med detaljerede prognoser.

Nokia øgede i 2001 sin markedsandel fra 30,6 til 35 procent og solgte 139,7 millioner mobiltelefoner i 2001. Nummer to på markedet var i følge Gartner Motorola med 59,1 millioner solgte mobiltelefoner og en markedsandel på 14,8 procent, mens Siemens med en markedsandel på 7,4 procent lå nummer tre.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu