NRK valgte at lade sendningerne fra OL optage 53 procent af sendetiden, og resultatet blev en markedsandel på 56,4 procent målt over hele døgnet og 61,3 procent i "primetime", skriver Dagens Næringsliv.
Konkurrenten TV 2 valgte at bruge 21 procent af sendetiden på OL, hvilket resulterede i halvt så stor en seertilslutning, som NRK, mens NRK2 brugte 4 procent af sendetiden.
Ialt tegnede sendingerne fra OL sig for 68 procent af tv-seningen på NRK, mens de tilsvarende tal for TV 2 og NRK 2 lå på henholdsvis 40 og 20 procent.
NRK havde i gennemsnit lidt over 500,000 seere per OL-program.
NRK 2 opnåede i forbindelse med OL-sendingerne det højeste antal seere nogensinde til et program, da 629,000 valgte at følge afslutningen på en af de populære langrendsdiscipliner.
NRK forventer at de høje seertal under OL vil smitte af på hele 2002.