Egg fik "salt til ægget"
Onlinebanken, majoritetsejet af Prudential, formåede ifølge Bloomberg at komme ud af 4. kvartal med et overskud på 4 millioner britiske pund før skat godt hjulpet på vej af en kundetilgang på 600,000 i løbet af 2001.
Overskuddet skal ses i forhold til et underskud på 26,7 millioner britiske pund i samme periode i 2000.
I år har Egg indtil nu haft en kundetilgang på 82,000 og har dermed passeret 2 millioner kunder totalt set.
Onlinebanken har i forsøget på at reducere sin gæld reduceret omkostningerne betragteligt. Blandt andet er markedsførings-budgettet skåret ned fra godt 51 millioner britiske pund i 2000 til knap 36 millioner i 2001.
Samtidig er beløbet til forretningsudviklingen halveret.
Egg har endvidere sagt ja til at købe ZeBank for et beløb på 23 millioner britiske pund og planlægger i den forbindelse at bruge 100 millioner britiske pund over de næste tre år for at øge kundebasen.