Egg fik "salt til ægget"

MediaWatch

Onlinebanken, majoritetsejet af Prudential, formåede ifølge Bloomberg at komme ud af 4. kvartal med et overskud på 4 millioner britiske pund før skat godt hjulpet på vej af en kundetilgang på 600,000 i løbet af 2001.

Overskuddet skal ses i forhold til et underskud på 26,7 millioner britiske pund i samme periode i 2000.

I år har Egg indtil nu haft en kundetilgang på 82,000 og har dermed passeret 2 millioner kunder totalt set.

Onlinebanken har i forsøget på at reducere sin gæld reduceret omkostningerne betragteligt. Blandt andet er markedsførings-budgettet skåret ned fra godt 51 millioner britiske pund i 2000 til knap 36 millioner i 2001.

Samtidig er beløbet til forretningsudviklingen halveret.

Egg har endvidere sagt ja til at købe ZeBank for et beløb på 23 millioner britiske pund og planlægger i den forbindelse at bruge 100 millioner britiske pund over de næste tre år for at øge kundebasen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu