Markedsføring via e-mail, uden spam
En ny undersøgelse fra online-annoncebureauet DoubleClick viser, at forbrugerne er blevet mere trygge ved at modtage tilbud og informationer via e-mail.
77 procent ønsker e-mails om specielle tilbud, 65 procent ønsker informationer fra lokale detailhandlere og restauranter, 55 procent ønsker e-mails med rejseinformation, mens hele 49 procent gerne ser e-mails i deres in-boks med underholdningstilbud, siger DoubleClick.
- Marketingsfolk skal nøje følge de områder, som den enkelte forbruger har udtrykt interesse i, siger Court Cunningham fra DoubleClick til Mediawatch.
Men e-mail-marketing er en forsigtig balancegang. Hvis det minder for meget om SPAM, står forbrugerne af vognen. Derfor skal e-marketing via mail nøje følge principperne i "permission marketing", som er udarbejdet af den tidligere marketingschef hos Yahoo, Seth Godin.
Læs mere i Mediawatch nr. 2, 2002, som netop er udkommet i dag.