MSN sætter spørgsmålstegn ved Google

MediaWatch

Baggrunden er en kvalitativ analyse fra det uafhængige analyseinstitut, Business Advantage, som viser, at søgninger på MSN Danmark i de fleste tilfælde gav et bedre resultat end både Google og Kvasir, hedder det i en pressemeddelelse fra MSN.

I undersøgelsen fra Business Advantage - der er den første af sin art nogensinde - gav MSN Search generelt et bedre og mere relevant søgeresultat, og samtidig tegnes et mere nuanceret billede af valget af søgemaskiner.

Undersøgelsen konkluderer at Google ikke matcher MSN Search når det gælder søgninger på erhverv og steder, men til gengæld er bedre på området for personsøgning.

Mere end 6000 forespørgsler og 30,000 links i 16 lande blev udsat for i kvalitativ vurdering i undersøgelsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu