Faldende mobilsalg rammer telebutikker

MediaWatch

For få år siden havde de eksterne leverandører 90 procent af markedet. Nu har de kun 50 procent, og det vil falde yderligere, siger John Strand, Strand Consult, til Erhvervsbladet.

Det er kampen om de gode kunder, der bliver afgørende, og her satser teleselskaberne mere intenst end nogensinde. Orange regner således med at øge antallet af egne butikker fra 25 til 35.

Kun Telia åbner ikke egne butikker. Sonofon har derimod købt butikskæden Business Line og Tele Online, mens TDC Mobil har købt 30 af Unitalks butikker.

John Strand spår også, at det faldende mobilsalg tvinger mobiloperatørerne til i fremtiden at gøre mere for at holde på de eksisterende kunder. Især vil man fokusere på erhvervskunderne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu