Norge: Metropol mod konkurs

MediaWatch

Metropol tabte cirka 45 millioner kroner i 2001. Ifølge Kampanje regner kanalen med et tab på omtrent halvdelen af dette beløb for det kommende år.

- Vi arbejder fortsat med finansieringen, og vi er fortsat ikke i mål. Vi mangler penge, siger Jon Pran fra Metropol.

Kanalen høster god kritik for sit tv-indhold. Metropol fokuserer efter eget udsagn på storbylivet og "sætter alt det, som spændende og mangfoldige storbymennesker er optaget af, i højsædet". Med denne nichesatsning er det lykkedes for Metropol at sikre sig mange trofaste seere.

Metropol distribueres via kabelnet og satellit i de fleste større byer og byområder i Norge. Totalt er kanalen tilgængelig i mere end 700.000 husstande og når ud til cirka 1,7 millioner mennesker - omtrent 38 procent af Norges befolkning.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu