Tøser vil have mobile tjenester

MediaWatch

Linköbing Universitet fik sig en overraskelse, da de efter at have interviewet 300 unge kunne konstatere, at piger mellem 15-18 år er den mest lovende målgruppe for m-commerce.

En finsk undersøgelse fra Tampere Universitet viser tilsvarende, at piger køber lige så mange mobiltelefoner som drenge.

- Erfaringen er, at piger er lige så aktive med at downloade ringetoner og billedbeskeder som drenge, siger Henrik Busch, salgschef hos Responsfabrikken, der bl.a. laver mobilt indhold for TV 2, ChiliNet og TV3.

Mens drenge bruger mobilen til rekreation og til at lege med som teknisk artefakt, benytter pigerne mobilen som et middel, der fører til målet: at kommunikere og opretholde en konversationskultur, forklarer Anne Skare, projektleder ved institut for Fremtidsforskning.

Firmaet Pink Floor, der har specialiseret sig i indholdskoncepter til piger, har allerede udviklet indhold til Speedy Tomato. På portalen er det muligt at teste sine scoreevner, finde ud af om man er shopaholic og få tips til, hvordan man "nakker en nørd".

Læs mere i Mediawatch nr. 1, 2002, som udkommer i dag fredag.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu