BilletMaskinen udfordrer BilletNet

MediaWatch

Via BilletMaskinen.dk kan brugerne bestille, betale og udprinte billetter til musik-, sports-, kultur-, biograf- og andre underholdningsarrangementer over hele landet.

Man kan enten få tilsendt billetten via e-mail som pdf-fil, der kan printes ud med en speciel stregkode, få den tilsendt med posten eller hente billetten hos en af BilletMaskinens forhandlere.

- Vi indfører reel e-handel med BilletMaskinen, hvor kunderne får mulighed for at få billetten i hånden med det samme, siger Jakob Lund, salg- og marketingdirektør hos VIP-Booking.

Men det er nødvendigt at tilbyde hele paletten af bestillings- og betalingsmuligheder for billetkøb, mener selskabet bag BilletMaskinen. Derfor har man bl.a. også oprettet et call-center, hvor folk kan ringe og bestille billetten på mere traditionel vis.

- Derudover arbejder vi for øjeblikket på at udvide med billet-bestilling via mobiltelefonen, fortæller Jakob Lund.

Da kunderne er forskellige, mener VIP-Booking, at det er nødvendigt at udbyde billetter via alle de kanaler, der er til rådighed.

TDC, der selv råder over en række kommunikationskanaler (kabel-tv, mobiltelefoni og Internet), har via TDC Innovation købt 40 procent af VIP-Booking.

Desuden har VIP-Booking samarbejdsaftaler med DSB, Opasia, TDC OnCable, WM-data og TV 2.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu