Telenor afskediger 420

MediaWatch

I en pressemeddelelse fra selskabet hedder det at efter-spørgslen på manuelle kunderservices er for nedadgående, hvorfor man ønsker at gennemføre rationaliseringer for at bibeholde en god og effektiv kundeservice.

Nedgangen skyldes ifølge Telenor den teknologiske udvikling samt den stigende brug af elektroniske kundeservives via Internettet. Økonomisk set ventes nedskæringerne at sikre en årlig besparelse i størrelsesordenen 130 millioner norske kroner.

De nuværende 18 kundeserviceafdelinger reduceres i forbindelse med nedskæringerne til det halve og enkelte af dem kan muligvis blive solgt til eksterne ejere.

Kundeservice ventes i 2003 reduceret med ialt 250 til 300 medarbejdere svarende til omkring en fjerdedel af medarbejderstaben.

Selskabet oplysningsafdeling skal lukke to af ialt tolv enheder svarende til 120 medarbejdere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu