FDIM laver reklameaftale med DRRB

MediaWatch

Aftalen er kommet i stand i erkendelse af, at der inden for de seneste par år er indgået en række aftaler mellem netmedierne og DRRB (Dansk Reklame og Relationsbureauers Brancheforening).

Der har aldrig før eksisteret en specifik aftale, som dækker Internettet, men den ligger altså klar nu.

Formålet med den nye aftale er at skabe fokus på området og få skabt nogle ordnede forhold, siger Jan Maagaard fra DRRB til Mediawatch.

- Samhandelen mellem bureauerne og netmedierne fandt tidligere sted under vidt forskellige former. Vi regner nu med, at området bliver mere standardiseret og at markedet finder et niveau, siger han.

Maagaard regner også med, at provisionssatsen på sigt vil forsvinde. I stedet omfatter rammeaftalen tre godtgørelser:

En godtgørelse for betalingsgaranti på en procent, en informationsgodtgørelse på to procent og en materialegodtgørelse på fire procent.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu