ZTV fik god start i Norge

MediaWatch

Efter en del forvirring om de præcise tal har Norsk Gallup slået endeligt fast, at ZTV i de første to dage opnåede en gennemsnitlig markedsandel på 1,15 procent, mens Metropol i gennemsnit havde 0,45 procent, skriver Kampanje.

På årets første dag var ZTV's markedsandel 1,3 procent, mens tallet faldt til 1 procent på andendagen. Metropol gik fra 0,5 procent til 0,4 procent i det samme tidsrum.

I aldergruppen 20 til 29 år havde ZTV begge dage en andel på 2,4 procent, mens Metropol havde 1,7 og 1,2 procent.

De to kanaler definerer deres målgrupper forskelligt, hvilket også gælder for sendetid samt distributionen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu