Speednames deler forretningen op

MediaWatch

Årsagen til opsplitningen er, at Speednames gerne vil fokusere sine to forretningsområder, som er hhv. retail til forbrugermarkedet og salg af teknologi til isp'ere og teleselskaber.

Salg og administration af domænenavne til forbrugermarkedet vil fremover fortsat blive varetaget af Speednames Domain Technology ApS.

Selskabet skifter dog navn til Speednames A/S, der får Jesper Helbrandt som direktør, og bliver 100 procent ejet af Ascio Technologies Inc.

Moderselskabet Ascio Technologies, hvor Henrik Jeberg sidder i direktør-stolen, vil fremover koncentrere sig om selskabets business-partnere. Det drejer sig om isp'ere og teleselskaber, der ønsker at tilbyde kunderne service i forbindelse med registrering og administration af domæner.

Og dels skal Ascio Technologies koncentrere sig om et nyt forretningsområde: Udvikling og administration af digital identitet, som Speednames betragter som en naturlig udvidelse af domænesystemet.

Digital identitet gør det ifølge Speednames muligt for brugerne at få bedre kontrol over, hvordan deres personlige informationer lagres, deles, bruges og opretholdes på Internettet.

Det er et område, som Speednames venter sig meget af fremover, fortæller Mickey Beyer, medstifter og vicepræsident i selskabet, til Mediawatch.

- Vi er i færd med at identificere partnere, der kan føre produktet på markedet. Vi har allerede solgt den første løsning til det spanske teleselskab Nominali, og der er aftaler på vej i andre europæiske lande, siger Beyer.

Ascio har oprettet sitet Digitalidentity.info, hvor interesserede kan få information og vejledning omkring digital identitet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu