Leo Burnett får ansvaret for indsatsen over for både læsere, bureauer og annoncører, og det samlede marketingbudget er på 35 millioner kroner i 2002, skriver Berlingske Tidende.
Markedsdirektør i Berlingske Tidende, Martin Delfer, oplyser, at Leo Burnett blev valgt, fordi oplægget var strategisk robust og kreativt.
Lige til det sidste var Leo Burnett i konkurrence med Sepia Proximity - Robert/Boisen.
Del artikel
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.
Kilder og kommentator peger især på ét opsigtsvækkende interview med Jørgen Ejbøl som kimen til ændringerne fredag, der efterlader ubesvarede spørgsmål om, hvad der nu skal ske i JP/Politikens Hus.
Den nye fungerende formand i koncernbestyrelsen har siddet med om bordet siden 2022. Forinden da var han i 15 år en del af toppen i mediekoncernen Schibsted.
Det er ikke kun koncernbestyrelsen, som den tidligere forsvarsgeneral forlader. Også bestyrelseskredsen i Jyllands-Postens Fond, der er en af de to ejerfonde, træder han ud af.