TV 2 ud med bedste halvår siden 1996

MediaWatch

Kanalen har ifølge egne tal samlet (TV 2 og TV 2 Zulu) haft en andel på 38,6 procent af de 21-50-åriges tv-sening i andet halvår 2001 - det højeste siden andet halvår 1996.

I TV 2 medienyt, som udkommer imorgen, fredag, citeres TV 2's administrerende direktør, Christina Lage, i den forbindelse for at sige følgende:

- TV 2-kanalerne går ud af året med øget seertilslutning, og det sker, fordi Zulu vinder frem, og fordi TV 2 med attraktive programmer har fastholdt meget høj seerinteresse. -

Seerfremgangen i 2001 er sket i forhold til sportsåret 2000, hvor EM i fodbold og OL trak TV 2-seningen op. I dette efterår har udsendelsesrækker som Popstars, Venner for livet samt høj nyhedssening i forbindelse med terror og valg bidraget til at løfte seerandelen.

Samtidig har andre kanalers programudspil, som TV3's Robinson Ekspeditionen, Harem samt TvDanmarks Big Brother, haft færre seere end forventet.

En række af de programformater som TV 2 har lanceret i løbet af året kommer igen i 2002. Heriblandt kan nævnes Venner for Livet og Årgang 0.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu