TV4.se firdobler besøgstallet

MediaWatch

Hjemmesiden placerer sig dermed foran den svenske avis Aftonbladets netsatsning, aftonbladet.se, en bedrift man end ikke havde turdet håbe på ved lanceringen for små 15 måneder siden.

TV4 oplyser at hjemmesiden TV4.se i november nåede op på 1.193,000 unikke besøgende i kategorien "mediesites". Aftonbladet.se havde i samme periode en andel på 979,000 unikke besøgende.

I forhold til oktober er forskellen mellem aftonbladet.se og TV4.se, ifølge kanalens egne tal, øget til det tidobbelte fra omkring 20,000 flere besøgende i oktober til over 200,000 i november.

Den daglige trafik lå i november, ifølge tal fra Jupiter MMXI/Netcheck, på 404,000 besøgende svarende til en firdobling i forhold til året før. Tidsforbruget for den enkelte besøger er samtidig steget til det dobbelte.

Otto Sjöberg, administrerende direktør for TV4 Interaktiv, er meget tilreds med udviklingen.

Sjöberg afløses iøvrigt fra mandag den 17. december af Johan Frisch, 31, og nuværende kommerciel chef hos TV4 Interaktiv. Marica Finnsiö Gefvert, 40, skifter i den forbindelse sin stilling som redaktionschef ud med stillingen som programchef.

Den nye ledelse understreger at målsætningen er en fortsat forbedring af TV4 Interaktivs position på alle nye distributions-former udenfor tv-området.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu