Vivendi vil være stærk på tv-området
Samtalerne kan ifølge Financial Times ende med, at Vivendi overtager USA Networks tv-kanaler og tv-produktion. Til gengæld får USA Networks chef, Barry Diller, kontrollen over en e-handelsgigant.
Blandt Vivendis stærke kort er Universal Studios, der er et af USA's mest succesfulde filmselskaber. Men Vivendi er ikke særlig stærk, når det gælder tv-produktion, hvorfor Vivendis topchef Jean-Marie Messier er stærkt interesseret i en transaktion med USA Networks.
Vivendi har en 43 procent ejerandel i USA Networks, mens amerikanske Liberty Media ejer 21 procent.
Også Liberty Media indgår i Messiers planer, der ifølge det britiske dagblad går ud på at skabe én slagkraftig tv-enhed ud af Vivendi Universals, USA Networks og Liberty Medias tv-forretninger.
USA Networks er nu en blandet forretning med stærke e-handelsmærker som Ticketmaster, Styleclick og Citysearch, tv-kanaler og interaktiv produktion i selskaber som SCI FI Channel, TRIO, USA Films, USA Broadcasting og USA Interactive Entertainment samt t-handels-kanaler som HSN og Home Order Television.