Vivendi vil være stærk på tv-området

MediaWatch

Samtalerne kan ifølge Financial Times ende med, at Vivendi overtager USA Networks tv-kanaler og tv-produktion. Til gengæld får USA Networks chef, Barry Diller, kontrollen over en e-handelsgigant.

Blandt Vivendis stærke kort er Universal Studios, der er et af USA's mest succesfulde filmselskaber. Men Vivendi er ikke særlig stærk, når det gælder tv-produktion, hvorfor Vivendis topchef Jean-Marie Messier er stærkt interesseret i en transaktion med USA Networks.

Vivendi har en 43 procent ejerandel i USA Networks, mens amerikanske Liberty Media ejer 21 procent.

Også Liberty Media indgår i Messiers planer, der ifølge det britiske dagblad går ud på at skabe én slagkraftig tv-enhed ud af Vivendi Universals, USA Networks og Liberty Medias tv-forretninger.

USA Networks er nu en blandet forretning med stærke e-handelsmærker som Ticketmaster, Styleclick og Citysearch, tv-kanaler og interaktiv produktion i selskaber som SCI FI Channel, TRIO, USA Films, USA Broadcasting og USA Interactive Entertainment samt t-handels-kanaler som HSN og Home Order Television.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu