Uanset afsenderens samtykke forbydes spamming, hvor afsender skjuler sin identitet, fuldstændigt. Andre virk-somheder, der sender reklamer, skal indhente tilladelse fra modtageren, skriver Sydsvenska Dagbladet.
Organisationer og personer, som ikke har kommercielle hensigter, kan stadig få lov til at sende budskaber uden samtykke, medmindre der er tale om erhvervelse af medlemmer.
EU-direktivet træder i kraft om 15 måneder.
Del artikel
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.
Kilder og kommentator peger især på ét opsigtsvækkende interview med Jørgen Ejbøl som kimen til ændringerne fredag, der efterlader ubesvarede spørgsmål om, hvad der nu skal ske i JP/Politikens Hus.
Den nye fungerende formand i koncernbestyrelsen har siddet med om bordet siden 2022. Forinden da var han i 15 år en del af toppen i mediekoncernen Schibsted.
Det er ikke kun koncernbestyrelsen, som den tidligere forsvarsgeneral forlader. Også bestyrelseskredsen i Jyllands-Postens Fond, der er en af de to ejerfonde, træder han ud af.