Kraftig vækst i online-julehandel

MediaWatch

Salget i december ventes at stå for en fjerdedel af årets totale omsætning og lande på 4,1 milliarder euro, godt 30 milliarder kroner. Det skriver Vision.

De nordiske lande ligger i spidsen med et samlet online-juleforbrug på 2,6 milliarder kroner. Svenskerne ligger helt på toppen og bruger 1,2 milliarder kroner på e-handel i julen.

De populæreste varer er rejser, fulgt af computerudstyr og elektronik som f.eks. DVD-afspillere.

Forklaringen på den kraftige vækst i e-handlen, trods dotcom-krise og nedgang, er ifølge Forrester, at stadig flere europæere kobler sig på Nettet.

Samtidig bliver flere mere 'modne' i deres brug af Internet og dermed også mere trygge ved at shoppe online.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu