TV-kanal går efter de ældre

MediaWatch

Programmerne på kanalen Tele Melody vil henvende sig til de 20 millioner franskmænd, der befinder i den hurtigt voksende aldergruppe over 60 år. Gruppen er indtil videre blevet ignoreret af reklamebranchen, skriver opentv.com.

- De ældre ignoreres af de førende franske TV-selskaber, fordi de regnes for sikre seere, siger Tele-Senior administrerende direktør Bruno Lecluse.

Tele Melody håber, at kunne tiltrække dette publikum med programmer, der fokuserer på tidligere tiders store stjerner, og annoncørerne håber at få del af denne aldersgruppes betydelige købekraft.

Den nye kanal har en forsigtig økonomisk målsætning om at hente årlige omkostninger på 3.5 millioner dollar ind via abonnement og sponsorater.

Bruno Lecluse er overbevist om fremtiden for ældre-programmer set i lyset af, at 35 procent af fransk-mændene over 50 år har adgang til kabel eller satellit TV.

Samtidig med at seere over 60 år bruger langt mere tid foran skærmen sammenlignet med befolkningens gennemsnitlige forbrug på 2,5 time dagligt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu