Yahoo får ny topchef

MediaWatch

John Costello, som udover stillingen hos Sears har været præsident for sports e-taileren MVP.com, skal sammen med Yahoo's præsident, Jeff Mallett, udvikle en global varemærke-strategi for portalen, samt sørge for videreudviklingen af forskellige abonnementsordninger, skriver CNET.

Costello har fungeret som konsulent for Yahoo siden august, og sammen med den nyligt ansatte Wenda Harris Millard, ansvarlig for Yahoo's annoncesalg, skal han sørge for at styre portalen igennem det dårlige marked for onlineannoncering.

Mens Costello understreger at hans topprioritet er at udvikle et stærkt Yahoo varemærke, så mener analytikere fra Forrester Research at hans hovedopgave og største udfordring bliver at sørge for indtjening via nye betalingservices.

Forrester Research mener at Yahoo i forvejen har et stærkt varemærke, der blot skal vedligeholdes, og ser Costellos rolle som garant for at denne position bibeholdes. Vigtigst bliver produktudviklingen på abonnementsområdet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu