Click-rater på vej ud i USA

MediaWatch

Det gælder f.eks. finansportalen MarketWatch.com, der ikke længere vil oplyse sine annoncekunder om, hvilken click-rate de får for deres reklamepenge.

MarketWatch.com mener, at målemetoden ikke siger noget om en annonces effekt.

- Click-rater er i dag blevet totalt meningsløs, siger en talsmand for MarketWatch.com.

I stedet forsøger portalen at overbevise sine kunder om, at banner-annoncer opbygger loyalitet over for varemærket, hvad enten brugerne klikker på annoncen eller ej.

- Jeg ser meget gerne, at vi vender tilbage til traditionelle målemetoder, som man kender dem fra offline-verden, siger Robin Wester fra Interactive Advertising Bureau.

Læs mere i Mediawatch nr. 17, der udkommer i morgen fredag den 26. oktober.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu