Boksning gøder digital interesse
Der foreligger endnu ikke bekræftede tal på, hvor mange husstande, der tegnede abonnement på Tyson-Brian boksekampen lørdag aften. Men i Ekstra Bladet vurderes det på baggrund af kilder, at Viasat solgte hele 60.000 billetter til pay-per-view begivenheden på nordisk plan - heraf langt den største del i Danmark.
Der er heller ikke endnu pålidelige oplysninger om det næste interessante spørgsmål: Hvor mange nye digitale bokse er det danske digitale univers udvidet med, i kølvandet på mediehypen omkring kampen?
Viasat kan endnu ikke oplyse om de konkrete tal for antallet af solgte bokse. Cirka 500.000 husstande i Norden har adgang til en digital boks fra Viasat. Af dem står godt 100.000 digitale bokse i Danmark.
TDC Kabel TV, der har omkring 45.000 digitale bokse ude, oplyser heller ikke om de konkrete tal, men giver dog en indikation:
- TDC Kabel TV solgte cirka fire gange så mange visninger som budgetteret, og afsatte derfor mange flere Selector-bokse end forventet. Mere end en trediedel af TDC Kabel TV's samlede antal Selector-kunder benyttede sig af tilbuddet og fik adgang til boksestævnet, oplyser direktør Niels Breining, TDC Kabel, til mediawatch.dk