Boksning gøder digital interesse

MediaWatch

Der foreligger endnu ikke bekræftede tal på, hvor mange husstande, der tegnede abonnement på Tyson-Brian boksekampen lørdag aften. Men i Ekstra Bladet vurderes det på baggrund af kilder, at Viasat solgte hele 60.000 billetter til pay-per-view begivenheden på nordisk plan - heraf langt den største del i Danmark.
Der er heller ikke endnu pålidelige oplysninger om det næste interessante spørgsmål: Hvor mange nye digitale bokse er det danske digitale univers udvidet med, i kølvandet på mediehypen omkring kampen?

Viasat kan endnu ikke oplyse om de konkrete tal for antallet af solgte bokse. Cirka 500.000 husstande i Norden har adgang til en digital boks fra Viasat. Af dem står godt 100.000 digitale bokse i Danmark.

TDC Kabel TV, der har omkring 45.000 digitale bokse ude, oplyser heller ikke om de konkrete tal, men giver dog en indikation:

- TDC Kabel TV solgte cirka fire gange så mange visninger som budgetteret, og afsatte derfor mange flere Selector-bokse end forventet. Mere end en trediedel af TDC Kabel TV's samlede antal Selector-kunder benyttede sig af tilbuddet og fik adgang til boksestævnet, oplyser direktør Niels Breining, TDC Kabel, til mediawatch.dk

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu