Gratisaviser kæmper om lille marked

MediaWatch

Wall mener, at Metroxpress og Urban slås om et vigende annoncemarked på 1,6 milliarder kroner, hvilket bliver dyrt for begge. Han tror på, at læserne kommer til at udpege vinderen, fordi annoncekronerne vil finde vej til den avis, der har flest læsere, skriver ErhvervsBladet.

Urban er en lokalt præget avis henvendt mod København, mens Metroxpress er en mere traditionel morgenavis henvendt mod læseren.

Måske ligger Metroxpress i dag lidt foran Urban. Til gengæld har Urban en fordel på annoncemarkedet, fordi avisen er i familie med Berlingske Tidende og B.T's annonceafdelinger.

For begge er målgruppen primært den yngre del af befolkningen, som andre aviser generelt har dårligt fat i, således David Wall.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu