Yahoo vil have penge for VM

MediaWatch

Selskabet, der nu officielt er valgt som den 15. og sidste sponsor til fodbold VM, forventer, at bruge hvad der svarer til omkring 160 millioner kroner i forbindelse med sponsoratet, skriver Vision.

Og som en direkte konsekvens har man derfor i fællesskab med FIFA valgt at tage sig betalt for en del af indholdet på sitet.

Betalingen kommer blandt andet til at omfatte videomateriale fra VM slutrunden, men det vides ikke med sikkerhed hvor meget selve aftalen på sigt vil være værd for Yahoo.

Ifølge Yahoos administrerende direktør er fodbold VM blot første skridt på vejen i selskabets sportssatning. Flere "højprofilerede sportsbegivenheder" ventes således at følge.

Yahoo håber på, at kunne tiltrække nye annoncører via VM-sponsoratet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu