Reality-tv kommet for at blive

MediaWatch

Udsagnet om reality-tv's fremtid udtrykkes i et debatindlæg af TV Director Johan Boserup fra OMD Denmark, skriver ErhvervsBladet.

Selvom Robinson med 605.000 seere ved premieren den 10. september måtte notere et fald på 23 procent i forhold til premieren i 2000, er Robinson stadig TV3's mest sete program. Anden omgang af Big Brother har med et gennemsnit på 214.000 seere ligeledes vist solide seertal.

Samtidig har Big Brother denne gang fået en større andel af målgruppens sening end i foråret. Det skal sammenholdes med, at den generelle sening er 12 procent lavere i september end i foråret.

Johan Boserup tror, at Robinson, Big Brother og de øvrige reality-shows blot er begyndelsen herhjemme. I USA kører der for tiden 22 shows af denne type.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu