Disney og News Corp. samarbejder

MediaWatch

Joint-venturet, der er døbt Movies.com, skal distribuere film via kabel og Internettet, og de to selskaber satser som nævnt på at sikre sig en betydelig andel af det voksende marked for video-on-demand, skriver Financial Times.

Lanceringen af Movie.com følger i kølvandet på sidste måneds fremkomst af det internetbaserede fællesprojekt, Moviefly, som Universal Studios, Warner Bros., MGM, Paramount samt Sony står bag.

Industrieksperter mener, at en integration mellem det digitale kabelsystem og Movies.com vil åbne op for en mulig fordel for den nye service, idet fællesprojektet Moviefly kun kan ses via en PC-skærm.

Disney og News Corp. forventer, at Movies.com er klar til brug i løbet af næste år og regner til den tid med, at 10 millioner amerikanske husstande vil have de nødvendige kabel- samt internetforbindelser, der skal til for at benytte den nye service.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu