Firmaer glemmer digital markedsføring

MediaWatch

Ifølge Morten Bjørneboe, direktør i optimeringsvirksomheden Absonic, er det kun knap 5 procent af de eksportrelaterede danske firmaer, som skønnes at have sørget for at markedsføre sig digitalt via en optagelse i de internationale søgemaskiner, skriver Jyllands-Posten.

Derved mistes der kunder, som af gode grunde ikke kan finde firmaerne på nettet, selvom dette rent faktisk har en hjemmeside.

Direktør for Foreningen for Dansk Internet Handel (FDIH) Hans Henrik Agger og kommunikationskonsulent Rasmus Andreasen, Araneum, er enige i, at firmaernes opmærksomhed på søgemaskinernes effekt er for ringe.

Ifølge en undersøgelse foretaget af Nielsen-Netrating, et søsterselskab under ACNielsen Analyseinstitut, har 88 procent af alle danskere anvendt disse søgemaskiner inden for en måned.

De firmaer, der er repræsenteret i søgemaskinerne, vil derfor drage fordel af denne trafik.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu