Coca-Cola stadig verdens dyreste brand

MediaWatch

Både Ericsson og Nokia må dog acceptere, at deres brands har mistet i værdi. Nokia er verdens femte mest værdifulde varemærke, men brandet taber alligevel ni procent i år til en værdi på 350 milliarder kroner.

Blandt mobil- og teleproducenter er Nokia, Sony, Ericsson, Philips, Motorola og Panasonic alle gået tilbage i varemærkeværdi. Kun koreanske Samsung er gået frem - og det med hele 22 procent.

Siemens debuterer på listen som nummer 98, en plads efter en anden debutant, den danske ølproducent Carlsberg.

Af verdens ti stærkeste brands er de ni amerikanske: Coca-Cola, Microsoft, IBM, General Electric, Intel, Disney, Ford, McDonalds og AT&T. Kun finske Nokia formår at presse sig ind på en femteplads i top ti.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu