AOL Time Warner på vej til Europa

MediaWatch

AOL Time har købt den britiske mediekoncern for 1,15 milliarder pund, omkring 14 milliarder kroner. Det er AOL Time Warners største opkøb uden for USA siden dannelsen af koncernen i januar 2001, skriver Financial Times.

Talsmænd for AOL Time Warner, siger i forbindelse med købsforhandlingerne, at det britiske marked skal være brohovedet for en offensiv i Europa.

Målsætningen er, at halvdelen af AOL Time Warners indtægter om 10 år skal komme fra det ikke-amerikanske marked. I dag er det mindre end 20 procent.

IPC Media skal integreres med AOL Time Warners magasin-forretning, Time. IPC har omkring 100 brands, der er bygget op omkring kvinder, tv, hus & have samt livsstil.

IPC udgiver allerede magasiner som Wallpaper samt Time i Storbritannien og sælger omkring 350 millioner magasiner om året.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu