TV 2 bekymret for 2001

MediaWatch

TV 2s direktør Cristina Lage er tilfreds med, at TV 2 fik et overskud i 2000 på 92,9 millioner kroner, men til gengæld hun klar over, at udsigterne for i år er mere dunkle. TV 2 spår selv, at reklameindtægterne vil falde, skriver Politiken.

Den faldende reklameomsætning skyldes, at TV 2s share i de attraktive målgrupper er faldet betydeligt - især i 2. kvartal - og at TV 2 oplever, at de begrænsede muligheder for at sælge reklamer rettet mod børn, fører lavere indtægter med sig.

I 2000 tjente TV 2 i alt 1,089,9 millioner kroner på salg af reklamer, dertil lægges at licensen gav 449,2 millioner kroner, oplyser TV 2.

I løbet af 2000 investerede TV 2 i flere tiltag for at befæste sin position, herunder etableringen af TV 2 Zulu og introduktionen af to nye daglige nyhedsudsendelser.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu