TV 2 bekymret for 2001
TV 2s direktør Cristina Lage er tilfreds med, at TV 2 fik et overskud i 2000 på 92,9 millioner kroner, men til gengæld hun klar over, at udsigterne for i år er mere dunkle. TV 2 spår selv, at reklameindtægterne vil falde, skriver Politiken.
Den faldende reklameomsætning skyldes, at TV 2s share i de attraktive målgrupper er faldet betydeligt - især i 2. kvartal - og at TV 2 oplever, at de begrænsede muligheder for at sælge reklamer rettet mod børn, fører lavere indtægter med sig.
I 2000 tjente TV 2 i alt 1,089,9 millioner kroner på salg af reklamer, dertil lægges at licensen gav 449,2 millioner kroner, oplyser TV 2.
I løbet af 2000 investerede TV 2 i flere tiltag for at befæste sin position, herunder etableringen af TV 2 Zulu og introduktionen af to nye daglige nyhedsudsendelser.