Nedgang i britiske tv-reklamer

MediaWatch

En rapport fra Zenith Media lægger op til et fald på 0,8 procent i reklamebudgetterne i år. For mindre end to måneder siden forudsagde bureauet en stigning på 3,6 procent, skriver Financial Times.

Prognoserne er blevet nedjusteret efter offentliggørelsen af dårlige tal fra dagbladsbranchen og en nedgang i markedet for tv-reklamer.

Særligt den kommercielle station ITV vil blive hårdt ramt, forudser Zenith Media. Stationen kan se frem til en nedgang i reklameindtægterne på hele 8,9 procent.

En del af årsagen til den negative udvikling er, at amerikanske multinationale - i takt med nedgangen i US-økonomien - har skåret i deres globale reklamebudgetter.

Samtidig har mange IT- og teleselskaber, samt bilproducenter skåret i budgetterne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu