New York Times: Krisen kradser

MediaWatch

Selskabet, der i april varslede en nedskæring på i alt 1200 mand svarende til knap 9 procent af den samlede arbejdsstyrke, har nu offentliggjort, at selve baggrunden for afskedigelserne skyldes den generelle afmatning i annoncemarkedet, skriver Dagens Næringsliv.

Ifølge Russell T. Lewis, administrerende direktør for New York Times Co., har der siden starten af året været en betragtelig og brat nedgang i annoncemarkedet, især sat i forhold til sidste års rekordniveau. Nedgangen har ramt bredt i hele avisindustrien og således altså også hos selskabet.

Selskabet, har udover det ejer The New York Times også ejeskab i 16 andre aviser, 8 radiostaioner samt en række radiostationer i New York.

Det er forventningen, at afskedigelserne vil skabe en årlig besparelse i omegnen af 300 millioner kroner.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu