Slut med Unibank

MediaWatch

Nordens førende finanskoncern, Nordea, tager fra slutningen af året endnu et vigtigt skridt i sin opbygning. Retailbankerne i de fire nordiske lande skal til den tid bruge Nordea-navnet som nyt varemærke.

Beslutningen om at anvende en ensartet Nordea-branding inden for forretningsområdet Retail Banking betyder altså, at Nordbanken i Sverige, Merita i Finland samt K-bank i Norge sammen med danske Unibank opgiver deres nuværende varemærke til fordel for Nordeas.

- Vi har sagt, at Nordea-varemærket vil blive anvendt, når det er forretningsmæssigt rigtigt. I de nordiske markeder, både blandt kunder og ansatte, er der et voksende ønske om et skift til Nordea-navnet -og varemærket inden for retailbankerne. Efter en nøje analyse har vi fundet, at tiden nu er inde til at gå videre og udsende dette kraftige signal for således at bekræfte, at vi er nået langt i integrationsarbejdet-, siger koncernchef i Nordea Thorleif Krarup.

Krarup siger endvidere, at den ensartede branding blandt andet skal gøre arbejdsgangene mere enkelt og samtidig signalisere, at koncernen er fast besluttet på at levere synergi på tværs af landegrænserne.

En af disse synergieffekter ses allerede ved, at for eksempel Unibank har givet sine kunder mulighed for at hæve kontanter i resten af Norden til de samme gebyrer som i de danske automater.

Navneændringen vil som nævnt begynde i december og fortsætte i vinter/forårsperioden 2002.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu