Dansk Melodigranprix sætter rekord

MediaWatch

En undersøgelse fra analysefirmaet Jupiter MMXI viser, at 125.000 Internet brugere, hvilket svarer til 5,1 procent af de danske surfere i alle aldre, besøgte i maj måned den officielle Melodigrandprix site Songcontest.com. Det gør sitet til det femte mest besøgte inden for kategorien Underholdning.

Totalt havde de forskellige Melodigrandprix sites, som for eksempel Songcontest.com, Eurosong.dk, Melodigrandprix.dk, Eurosong.net samt Eurosongonline.com i Danmark 159.000 unikke besøgende, svarende til at 6,4 procent af de danske surfere besøgte et af sitene i maj måned.

Da Melodigranprix forrige år blev afholdt i Sverige, besøgte 3,4 procent af de svenske surfere mellem 12 og 79 år svarende til 132.000, det officielle Melodigrandprix site Eurosong2000.com.

I år har interessen for Det Internationale Melodigrandprix på nettet, ikke været lige så stor blandt de svenske surfere. Tilsammen havde de sites, som handlede om Det Internationale Melodigrandprix, dog 88.000 eller 2,0 procent unikke besøgende under "Grandprixmåneden".

Nordmændene viste mindst interesse for Det Internationale Melodigrandprix på nettet. Nordmændene er dog de som i størst udstrækning anvender sites indenfor kategorien Underholdning. 65,6 procent af de norske surfere svarende til 1.382.000 besøgte et underholdningssite i måneden. Tilsvarende tal for Danmark og Sverige var 51,0 procent og 53,6 procent. Bigbrother.no var under marts og april præcis det mest velbesøgte site indenfor kategorien i Norge, selvom antallet af unikke besøgende på sitet har mindsket fra "topnoteringen" 686 000 unikke besøgende i marts 2001.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu